2014. szeptember 27., szombat

Joghurtos málna és eperkrémes bonbon







A nyáron készített gyümölcsös, joghurtos fagyik (itt), (itt), (itt), olyan jól sikerültek, hogy még mindig erre az ízre vágyakozom. Úgy gondoltam, hogy bonbonba rejtem ezt a finom ízt, hiszen az étcsokoládé csak jót tehet vele, kiemeli, még izgalmasabbá teszi a gyümölcs ízét, a joghurt pedig, bársonyossá a krémet.
Valahogy elszámítottam magam, azt hittem, hogy elegendő mennyiségű eper van a mélyhűtőben, de nem, kevés volt... Akkor legyen málna krém - gondoltam - de a mérleg itt még kevesebbet mutatott. Nem akartam beletörődni, halogatni sem akartam. Persze, elszaladhattam volna a boltba, hogy egy másik csomag epret vagy málnát vegyek, de sajnáltam rá az időt. Bonbont akartam készíteni, de most, nem később, nem holnap, most... Gondolom ismeritek az érzést...?
Egy hirtelen ötlettől vezérelve, összekevertem kétharmad- egyharmad arányban az epret és a málnát és már indulhatott is a délutáni kreatív elfoglaltság.
Remek, harmonikus, pikáns ízt kaptam, az étcsokoládé pedig, csak megkoronázta ezt...


A gyümölcspüré készítésének eredeti receptjét, Praliné Zsuzsinál olvastam (itt).

Hozzávalók: a krémhez

  • 15 dkg fehér csoki
  • 50 ml tejszín (nálam: laktózmentes)
  •   2 evőkanál joghurt (nálam: laktózmentes)
  •   2 dkg puha vaj
  •   1 teás kanál vanília kivonat
  •  10 dkg málna (nálam: fagyasztott)
  •  20 dkg eper (nálam: fagyasztott)
  •    1 teás kanál méz
  •    1 teás kanál vodka  (növeli az eltarthatóságot)
Bonbon burok:  30 dkg étcsokoládé 65%-os
                            3 g kakaóvaj por
Díszítéshez: piros és ezüst lüszter por 

Készítés:
  • Az epret és a málnát botmixerrel összemixeltem. Egy szitán átpaszíroztam (ne maradjon benne mag). A gyümölcsöt a mézzel kicsit felforraltam és állandó keverés mellett besűrítettem. 
  • Hozzáadtam a tejszínt, kevergetve felmelegítettem, majd a joghurtot is belekevertem.
  • Beletettem az aprított fehér csokit és addig kevertem míg felolvadt a csoki és végül egynemű, lágy krémet kaptam.
  • A vajat akkor tettem bele, amikor a krém 35 fok-os volt és azzal is jól átkevertem.
  • Hagytam hűlni szobahőmérsékleten, mikor langyos lett, hozzáadtam a vanília kivonatot és a vodkát.
  • Szobahőmérsékleten hagytam állni.
Bonbonburok készítése:


A csokit felolvasztottam és temperáltam. A csokiolvasztó gépben felolvasztottam (40-45 fok). Kivettem a gépből a tálat.
Folyamatosan kevertem a csokit, amikor lehűlt (34-35 fokra), beletettem a kakaóvaj port és alaposan átkevertem. Ha elérte a munkahőmérsékletet a csoki (31-32 fok), beleöntöttem a formába, a munkalaphoz ütögettem a lemezt, így a csokiban lévő légbuborékok eltávoztak, néhány percig hagytam állni, egy gyors mozdulattal megfordítottam és egy sütőpapírral kibélelt tálra öntöttem a felesleg csokit. Addig hagytam ebben a megfordított pozícióban a lemezt, amíg csöpögött belőle a csoki. Végül egy spaklival lehúztam a csokit a lemezről. Kb. fél órára hűtőbe tettem a lemezt.
Kiskanál segítségével betöltöttem a krémet. Vigyáztam, hogy maradjon hely a lezárásnak (kb. 2 mm).
Hűtőszekrénybe tettem a lemezt, míg megdermedt a krém. A csokit ismét temperáltam, minden bonbon mélyedésbe csokit öntöttem, egy gyors mozdulattal, spakli segítségével lehúztam a felesleges csokit. Kb. fél órára hűtőbe tettem. Megfordítottam a bonbon formát és a bonbonok kipottyantak belőle. Végül, piros és ezüst lüszter por keverékével díszítettem a bonbonokat.

     






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése