2014. augusztus 18., hétfő

Sörfagyi







A nyár végére nálam is elkészült egy olyan fagyi, ami nem nevezhető átlagosnak. Bár nagyon szeretem az eper, a málna, a citrom (de csak, ha krémes állagú), vanília, a... és sorolhatnám még sokáig, a finomabbnál finomabb ízeket, de már szerettem volna valami mást, valami ínyenceknek valót készíteni. A választásom a sörfagyira esett. A recept (itt), ami inspirált, világos sört ajánl, de én mindenképpen a barna sörre szavaztam és a fehér cukor helyett, lágy barna cukrot társítottam hozzá, a különlegesen finom aromája miatt. Sörből a kiváló  minőségű Guinness-t választottam. A férjem, aki a fő kóstolóm, azt mondta, hogy ez a legfinomabb, amit eddig készítettem (megjegyzem, mindig ezt szokta mondani), mert az ízek nem tolakodóak és egymás után érkeznek és a sör íze nem dominál, de egyértelműen felismerhető.


Hozzávalók:

  • 4 tojássárgája
  • 100 g lágy, barna cukor
  • 200 ml barna sör (nálam Guinness)
  • 200 ml tejszín (nálam laktózmentes)
  • fél kávéskanál őrölt gyömbér
  • fél kávéskanál őrölt fahéj
  • egy csipet só
Készítés: A cukrot felolvasztottam és hozzáöntöttem a sört, kevergetve kicsit hagytam, hogy a karamellizálódott cukor feloldódjon a sörben.
A tojássárgához hozzáöntöttem a karamellás sört és víz-gőz fölött besűrítettem. Gyorsan és folyamatosan kevertem, hogy a tojás nehogy összecsomósodjon. 
Ezután levettem a gőzről és hűlésig kevertem.
Hozzáadtam a tejszínt a fűszereket és a sót. Alaposan összekevertem, zárható tetejű kancsóba öntöttem és másnapig hűtőszekrénybe tettem. 
Fagyigépben, az előírás szerint kifagyasztottam (30 perc).






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése