2014. május 28., szerda

Kávé -whyski krémes bonbon








Néhány héttel ezelőtt részt vettem a Csokoládé Akadémia, Alapvető csokoládé technikák kurzusán.(itt) Remekül éreztem magam, sokat tanultam és a gyakorlati munka által tapasztaltam is. A kurzus két napos volt és a második nap vásároltam ezt a szép bonbon formát.(itt) Alig vártam, hogy kipróbálhassam. Átlapoztam néhány bonbonos könyvet, köztük Praliné Zsuzsi (itt) által ajánlott Saját készítésű pralinék és bonbonok című könyvet.(Itt) Itt láttam meg a kávéskrokant készítésének a receptjét. Ez adta az ötletet a kávékrémhez, amit whyskivel bolondítottam meg...


Hozzávalók:  36 db bonbonhoz

  • 20 dkg fehér csoki
  • 0,8 dl tejszín
  • 0,4 dl whyski
  • 2 teás kan. frissen főzött presszó kávé
  • 2 dkg puha vaj
  • 1 teás kan. méz
  • 50 gr kávébab
  • 40 gr barna cukor
Készítés:
Krokant készítés: A kévébabot durván összevágom. A cukrot világosbarnára karamellizálom, hozzáadom a kávébabot és rövid ideig együtt pörkölöm. A masszát vékony rétegben sütőpapírra kenem, hagyom kihűlni.
Felhasználás előtt apró darabokra vágom.
Krém készítés:
A tejszínt gyöngyözésig melegítem, majd beleöntöm a frissen főtt kévét és hozzáadom a mézet is. A whyskit és a darabokra tört csokit is hozzáadom, egyneműre kevem. Ha a krém 35 fok-ra hűlt, beleteszem a puha vajat és egyneműre keverem.
Burok:
40 dkg  65%-os étcsokoládé  és 4gr kakaóvaj por felhasználásával készült.
A csokit felolvasztom és temperálom. A csokiolvasztó gépben felolvasztom (40-45 fok). Kiveszem a gépből a tálat.
Folyamatosan keverem, amikor lehűlt (34-35 fokra), beleteszem a kakaóvaj port és alaposan átkeverem. Ha elérte a munkahőmérsékletet a csoki (31-32 fok), beleöntöm a formába, néhány percig hagyom állni és egy gyors mozdulattal megfordítom és egy sütőpapírral kibélelt tálra öntöm a felesleg csokit. Addig hagyom ebben a megfordított pozícióban a lemezt, amíg csöpög belőle a csoki. Végül egy spaklival lehúzom a csokit a lemezről. Kb. fél órára hűtőbe teszem a lemezt. Néhány szem kávékrokant szórunk a dermedt burok mélyedésbe.
Kiskanál segítségével beleadagolom a krémet, vigyázok, hogy maradjon hely a lezárásnak (kb. 2 mm).
Szobahőn hagyom állni a lemezt. A csokit ismét temperálom, minden bonbon mélyedésbe csokit öntök, egy gyors mozdulattal, spakli segítségével lehúzom a felesleges csokit. Kb. fél órára hűtőbe teszem. Megfordítom és a bonbonok kipottyannak belőle.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése