2014. február 3., hétfő

Baileys trüffel







Az ihlet, hogy baileys trüffelt készítsek a Geschenke aus der Küche (itt) könyvecskéből jött, ahol láttam egy nagyon jó whisky praliné receptet. Whisky sajnos nem volt a szekrényben, de volt baileys, gondoltam egyet és baileys trüffelt készítettem a recept alapján. Mondjuk, az eredeti recepten is változtattam, mert az  túl nagy mennyiség volt.
Azt hiszem, inkább úgy kellene fogalmaznom, hogy inspirált ez a német, kreatív ötletekkel teli könyvecske. Jó ötletadó volt, mert nagyon finom, lágy krémet kaptam és a csokoládé harmonikusan illeszkedett a baileys kellemes ízével.


Hozzávalók:  29 db trüffel készült

  • 10 dkg tejcsokoládé (Choceur  Aldi)
  • 10 dkg étcsokoládé  (J. D. Gross Ecuador  Lidl)
  • 60 ml tejszín
  • 50 ml baileys
  •   2 dkg puha vaj
  • 12 gr akácméz
Burok: 
  • 10 dkg étcsokoládé (65 %-os  Choceur  Aldi)
  •   1 gr kakaóvaj por
  • kakaó, ill. porcukor 
Készítés:
  • A tejszínt a mézzel gyöngyözésig melegítem.
  • A csokit apróra töröm és felolvasztom és felolvasztom a csokiolvasztó gépben.
  • Apránként a csokihoz öntöm a meleg, mézes tejszínt.
  • Ha a krém hőmérséklete elérte a 35 fok-ot beleteszem a puha vajat és jól átkeverem.
  • Hozzáadom a baileys-t és átkeverem.
  • Zárható dobozban, formázható állapotig, a hűtőbe teszem.
Formázás:
Vékony műanyag kesztyűt húzok a kezemre. A krémből golyókat formázok gyors mozdulattal. Ismét hűtőbe teszem a megformázott krémet.

A burokhoz a csokit felolvasztom, temperálom.
 Az apró darabokra tört csokit felolvasztom a csokiolvasztó gépben vagy víz-gőz fölött. (40-45 fok)
Állandó keverés mellett lehűtöm. (34-35 fok)
Beleteszem a kakaóvaj port és alaposan átkeverem. Ha a csoki elérte a munkahőmérsékletet (31-32 fok) kezdhetek dolgozni vele.

A kezemre ismét kesztyűt húzok, azt bekenem egy kevés temperált csokival és a trüffel golyókat jól bekenem vele. Így egy kicsit rusztikus felületet kapok. Beleejtem a kakaóporba vagy a porcukorba és átgörgetem. Ha mindegyik kész, zárható dobozban hűvös helyre teszem. Ha kellő mértékben megszilárdult a trüllel, akkor egyenként beleteszem egy szűrőbe, átgörgetem, hogy a felesleges kakaópor ill. a porcukor lejöjjön róla. Zárható dobozban, hűtőben tárolom.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése