2014. január 17., péntek

Sós karamellás - tejcsokis bonbon, pirított szezámmaggal, étcsokoládé burokban





Praliné Zsuzsinál találtam (itt) ezt a csodás sós karamellás bonbont, pirított szezámmaggal "ékesítve". Szokásomtól eltérően, most elhatároztam, hogy pontról pontra követem a receptet és úgy készítem, ahogy Zsuzsi is készítette. Valójában a  bonbonkészítés úgy kezdődik nálam, hogy valahogy megszületik az ötlet, azután megnézek néhány hasonló receptet, ellátogatok más blogokra, megnézem ők csináltak-e ilyent, vagy hasonlót. Ha megtalálom a legszimpatikusabb receptet, akkor egy kicsit változtatok. Nem azért, mert az nem elég jó, csak esetleg én lágyabb krémet akarok vagy kevésbé édeset vagy inkább étcsokoládéval burkolom a tej csoki helyett... De most, követni akartam... pontról - pontra. Nem sikerült :( Az első lépések rendben voltak, egészen a burok kiöntésig. A szezámmag megpirítva, krém elkészítve, csoki formába öntve a hűtőben... és a baj itt kezdődött, mert a pirított szezámmag egy tálban, a konyhapulton pihent, pedig a kiöntött csokiformában lett volna a helye. Kijavítani ugye már nem lehet... Na, most légy kreatív, Csokoládé Kreatívan:) Rövid töprengés után, elhatároztam, hogy a szezámmagot a talpazásnál teszem bele a csokiba.Így is nagyon finom lett... Köszönöm a receptet Zsuzsi!


Hozzávalók:  Krém

  • 75 gr cukor
  • 50 gr habtejszín
  • 15 gr akácméz
  • fél kiskan. só
  • 20 gr puha vaj
  • 75 gr tejcsoki
Burok:
  • 300 gr étcsokoládé (nálam 65%-os CHOCEUR)
  •     3 gr kakaóvaj por
  •     2 ev. kan. pirított szezámmag

Készítés:
  • A szezámmagot megpirítom egy száraz serpenyőben, tálra teszem és hagyom kihűlni.
  • A cukrot lassú tűzön karamellizálom. (addig melegítem, amíg egy kicsit füstölni kezd, így intenzív karamell íze lesz)
  • Közben a tejszínt gyöngyözésig melegítem.
  • Ha kész a karamell, leveszem a tűzről és nagyon óvatosan (mert fröcsögni fog és könnyen megégetheted a kezed!!!), hozzáadom a mézet, elkeverem, majd lassan beleöntöm a tejszínt is és egyneműre keverem.
  • Az összedarabolt csokit is hozzáadom, elkeverem.
  • A puha vajat akkor teszem bele amikor a krém 35 fok-ra hűlt, majd a sót is hozzáadom, átkeverem és hagyom hűlni.(nem teszem hűtőbe).

A csoki burok készítése:
A csokoládé burokhoz temperálom a csokit, a következő módon: A csokit 40 fokra melegítem a csokoládé olvasztó gépben, majd kiveszem a tartályt és hideg lapra ( pl. konyhapult ) helyezem és állandó keverés mellett 34-35 fok-ra hűtöm. Ekkor beleteszem a kakaóvaj port, alaposan elkeverem. Ha a csoki elérte a 31-32 fok hőmérsékletet akkor beleöntöm a bonbon formába. Az asztalhoz ütögetem a bonbon formát,( így a keletkezett légbuborékok eltávoznak ) és a csokit egy tálra helyezett sütőpapírra csepegtetem. A sütőpapírt azért szeretem használni, mert a dermedt csokit később maradéktalanul fel tudom használni, ha egy tálra öntöm akkor sok megy veszendőbe.) A bonbon formát kb. fél órára hűtőbe teszem, majd egy kiskanál segítségével megtöltöm krémmel, vigyázok, hogy maradjon hely ( kb. 2 mm ) a lezárásnak. A csokoládét ismét temperálom, beleteszem a pirított szezámmagot, lezárom a formát, a  felesleget spaklival lehúzom és egy órára hűtőbe teszem. Az egy óra elteltével kiveszem a hűtőből, megfordítom a formát és kipottyantak belőle a bonbonok.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése