2014. január 7., kedd

Mogyoró baileys bonbon, avagy egy falatnyi boldogság...








Azt hiszem ez valóban egy falatnyi boldogság, látva a formát és ismerve a belső tartalmát...
Pontosan úgy készítettem el, mint a baileys krémes bonbont, (itt) annyi változtatással, hogy itt mogyoró ízesítésű baileyst használtam. Nagyon jól harmonizált az étcsokoládé burokkal a kellemes, lágy krém, a finom mogyoró ízével.


Hozzávalók:  24 db bonbon

Burok: 30 dkg étcsokoládé ( nálam: 65%-os Choceur )  és 3gr kakaóvaj por

Krém:

  • 16 dkg fehér csoki 
  • 0,6 dl tejszín
  • 0,5 dl mogyoró baileys
  • 2 dkg puha vaj
Készítés:
  • A tejszínt gyöngyözésig melegítem.
  • A fehér csokit apró darabokra töröm és a tejszínhez adom, alaposan összekeverem.
  • Hozzáadom a mogyoró baileyst.
  • Beleteszem a puha vajat, botmixerrel jól átkeverem és szobahőn hagyom állni.
A csoki burok készítése:
A csokoládé burokhoz temperálom a csokit, a következő módon: A csokit 40 fokra melegítem a csokoládé olvasztó gépben, majd kiveszem a tartályt és hideg lapra ( pl. konyhapult ) helyezem és állandó keverés mellett 34-35 fok-ra hűtöm. Ekkor beleteszem a kakaóvaj port, alaposan elkeverem. Ha a csoki elérte a 31-32 fok hőmérsékletet akkor beleöntöm a bonbon formába. Az asztalhoz ütögetem a bonbon formát,( így a keletkezett légbuborékok eltávoznak ) és a csokit egy tálra helyezett sütőpapírra csepegtetem. A sütőpapírt azért szeretem használni, mert a dermedt csokit később maradéktalanul fel tudom használni, ha egy tálra öntöm akkor sok megy veszendőbe.) A bonbon formát kb. fél órára hűtőbe teszem, majd egy kiskanál segítségével megtöltöm krémmel, vigyázok, hogy maradjon hely ( kb. 2 mm ) a lezárásnak. A csokoládét ismét temperálom, lezárom a formát, a  felesleget spaklival lehúzom és egy órára hűtőbe teszem. Az egy óra elteltével kiveszem a hűtőből, megfordítom a formát és kipottyantak belőle a bonbonok.





2 megjegyzés:

  1. No, de jó, hogy rám találtál kedves csokivarázsló! Most legalább én is ide!!! :-D
    Atyaég!!!!Csorog a nyálam a klaviatúrára!!! :-D

    VálaszTörlés
  2. Kedves Kinga! Örülök, hogy tetszik amit csinálok. Várlak szeretettel máskor is:) Én is megyek hozzád, nagyon jó a blogod!!!!

    VálaszTörlés