2013. november 23., szombat

Málnakrémes-rózsavizes bonbon







A nyáron vásároltam (itt) rózsavizet, limonádét készítettem és azzal ízesítettem (recept itt). Nagyon ízlett mindenkinek. Gondoltam, ha a citromhoz ilyen jól illik a rózsavíz, akkor a málnához sem lehet rossz. Málnapürébe kevés rózsavizet cseppentettem és ebből készítettem krémet, ezt étcsokoládé burokba tettem. Nagyon kellemes ízt kaptam. A rózsavíz nagyon harmonikusan simult bele a málna kissé fanyar ízébe és csak utóízként jelent meg, de csak annyira,hogy pikánssá tegye azt.
A málnapüré receptjét Praliné Paradicsom blogon olvastam. (itt)

Hozzávalók:

  • 15 dkg málna (fagyott állapotban)
  •   1 ev. kan. méz
  • 17 dkg fehér csoki
  •  1 dkg puha vaj
  •  2 mokkás kan. balzsamecet
  •   4 mokkás kan. rózsavíz 
  •  40 ml tejszín
Burok: 
  • 30 dkg  65% -os étcsokoládé (Choceur) ALDI
  •   3 gr kakaóvaj por
  • 10 dkg fehér csoki  (a díszítéshez)
  •   1 gr kakaóvaj por
Készítés:  Málnapüré
A málnát hagytam kiolvadni szobahőn.
  • A málnát botmixerrel pürésítettem.
  • A magokat szitán átszűrtem.
  • A mézet és a málnát alacsony hőmérsékleten összeforraltam. Jó sűrű lett.
  • Amikor lehűlt beletettem a balzsamecetet és a rózsavizet. (aki szereti az intenzívebb ízesítést a rózsavízzel, tehet bele többet is. Kóstolgatni kell!)
Krém: 
  • A tejszínt gyöngyözésig melegítem. (leveszem a tűzről)
  • Az apróra tört csokit beleteszem a tejszínbe és egyneműre keverem.
  • Ha lehűlt (35 fokra) a krém, hozzákeverem a puha vajat. Jól átkeverem.
  • Végül hozzáadom a málnapürét. Szobahőn hagyom állni.
Burok készítése:
  • Először a fehér csokit felolvasztom és temperálom.
A darabokra tört csokit felolvasztom. (csokiolvasztó gépben) 40-45 fok.
Kiveszem a csokiolvasztó tálat a gépből, hűvös lapra helyezem (pl. konyhapult) és állandó keverés mellett lehűtöm a csokit 33-34 fokra és beleszórom a kakaóvaj port. Kevergetve tovább hűtöm 29-30 fokra. Ez a munkahőmérséklet. 
Műanyag konyhai kesztyűt húzok és a tisztára törölt polikarbonát forma mélyedéseit kicsit bemaszatolom az olvasztott fehér csokival. Kb. 20 percre hűtőbe teszem. Ezalatt az idő alatt az étcsokoládét felolvasztom és temperálom.

Temperálás: A csokit 40 fokra melegítem a csokoládé olvasztó gépben, majd kiveszem a 
tartályt és hideg lapra ( pl. konyhapult ) helyezem és állandó keverés mellett 34-35 fok-ra hűtöm. Ekkor beleteszem a kakaóvaj port, alaposan elkeverem. Ha a csoki elérte a 31-32 fok hőmérsékletet akkor kiveszem a hűtőből a bonbon formát és beleöntöm a temperált étcsokoládét.  Az asztalhoz ütögetem a bonbon formát,( így a keletkezett légbuborékok eltávoznak ) és a csokit egy tálra helyezett sütőpapírra csepegtetem. A sütőpapírt azért szeretem használni, mert a dermedt csokit később maradéktalanul fel tudom használni, ha egy tálra öntöm akkor sok megy veszendőbe.) A bonbon formát kb. fél órára hűtőbe teszem, majd egy kiskanál segítségével megtöltöm krémmel, vigyázok, hogy maradjon hely ( kb. 2 mm ) a lezárásnak. A csokoládét ismét temperálom, lezárom a formát, a  felesleget spaklival lehúzom és egy órára hűtőbe teszem. Az egy óra elteltével kiveszem a hűtőből, megfordítom a formát és kipottyantak belőle a bonbonok.
A fehér csokoládé szép, márványos díszítésként jelent meg a bonbonokon.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése