2013. november 9., szombat

Kávékrémes kávés-fűszeres krokanttal bonbon





Ismét egy fűszeres! Kardamom után, most koriander, de ezt kávékrokantba  rejtettem és kávés krémbe kevertem. Különleges, pikáns ízt kaptam.
A fűszer a Földközi-tenger vidékéről származik. A cukor mellett illóolajat, fehérjét és C-vitamint is tartalmaz.
Így aztán ezt a bonbont igazán nem nevezhetjük egészségtelennek:)
Még több információ erről a fűszerről: (itt)

A fűszeres-kávés krokant készítését a Saját készítésű pralinék és bonbonok (itt) könyvemben olvastam és egy kis módosítással készítettem el.
A bonbon nagyon jól sikerült, pont olyan lett amilyent elképzeltem. Lágy, könnyű kávés ganache krém, roppanós, fűszeres meglepetéssel... étcsokoládés burokban.

Hozzávalók:  24 db bonbon
Krokant:

  • 5gr kávébab
  • 1 teás kan. koriander mag
  • 40 gr cukor
A krokant készítése:  Előző nap készítettem el, egy éjszakára hűvös helyre tettem, hogy kellő mértékben megszilárduljon. Majd aprítógépben felaprítottam. (kb. akkorára, mint egy köles szem)
Készítés:

  • Egy mozsárban durvára törtem a kávébabot és a koriandermagot. A cukrot világosbarnára karamellizáltam és hozzáadtam a kávét és a koriandert. Összekevertem. A masszát egy sütőpapirra vékonyan kiterítettem, egy éjszakát hűlni hagytam, majd aprítógépben felaprítottam.
Krém:
  • 20 dkg fehér csoki
  • 40 ml tejszín
  • 1 ev. kan. méz (akácméz)
  • 2 dkg szoba hőmérsékletű vaj
  • 2 ev. kan kávé
  • 1 ev. kan. rum
  • 2 dkg krokant
Készítés:
  • Lefőzöm a kávét.
  • A tejszínt gyöngyözésig melegítem.
  • Az összedarabolt csokit hozzáadom a tejszínhez és egyneműre keverem.
  • A mézet adom hozzá.
  • Amikor a krém 35 fokosra hűlt, hozzáadom a szoba hőmérsékletű vajat, alaposan átkeverem.
  • Hozzáadom a kávét és a rumot, elkeverem.
  • Hagyom szobahőre hűlni, majd belekeverem a krokantot.
  • Szobahőn hagyom állni, míg a burokhoz a csokit temperálom.
Burok: 30 dkg étcsokoládé Choceur (Aldi)
            3gr kakaóvaj por

A csokoládét temperálom: A csokit 40 fokra melegítem a csokoládé olvasztó gépben, majd kiveszem a tartályt és hideg lapra ( pl. konyhapult ) helyezem és állandó keverés mellett 34-35 fok-ra hűtöm. Ekkor beleteszem a kakaóvaj port, alaposan elkeverem. Ha a csoki elérte a 31-32 fok hőmérsékletet akkor beleöntöm a bonbon formába. Az asztalhoz ütögetem a bonbon formát,( így a keletkezett légbuborékok eltávoznak ) és a csokit egy tálra helyezett sütőpapírra csepegtetem. A sütőpapírt azért szeretem használni, mert a dermedt csokit később maradéktalanul fel tudom használni, ha egy tálra öntöm akkor sok megy veszendőbe.) A bonbon formát kb. fél órára hűtőbe teszem, majd egy kiskanál segítségével megtöltöm krémmel, vigyázok, hogy maradjon hely ( kb. 2 mm ) a lezárásnak. A csokoládét ismét temperálom, lezárom a formát, a  felesleget spaklival lehúzom és egy órára hűtőbe teszem. Az egy óra elteltével kiveszem a hűtőből, megfordítom a formát és kipottyantak belőle a bonbonok.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése