2013. szeptember 3., kedd

Vizzel készült csokoládé krém... avagy vannak véletlenek.




A napokban lapozgattam Chantal Coady Csokoládé c. könyvét. Azért vettem meg, mert tudomásomra jutott, hogy e könyv szerzője, vagyis Chantal Coady -  aki egyébként London egyik legelegánsabb csokoládé szalonjának, az általa 1983-ban alapított Rococónak a tulajdonosa, a Csokoládé Társaság társalapítója ill. a Csokoládéakadémia  alapító tagja - lesz a díszvendég az Édes Napok csokoládé - és édesség fesztiválon. Előadást is tart és ezt a könyvet fogja dedikálni.
A könyvében ír többek között, a csokoládé történetéről, a  csokoládé készítés fortélyairól, majd rátér a nagy csokoládé műhelyek bemutatására. Röviden összefoglalja az aktuális manufaktúra történetét, majd bemutatja néhány szóban a műhelyben használt alapanyagokat,  ill. az alkalmazott íz kombinációkról számol be röviden.
Az én érdeklődésemet Damian Allsop csokoládéi keltették fel leginkább, ugyanis az ő csokoládéi mindig vízzel készülnek, tejszín és vaj helyett.
Ez lehet az igazi gourmet csemege. De, hogy lehet ezt megoldani...? Miután erre választ nem kaptam, leültem a számítógéphez, átnéztem a leveleimet, ellátogattam az egyik csokis csoport oldalára és csodák-csodája mi volt az első bejegyzés? Hogyan készül vízzel a csokoládé krém (mousse)? Még egy videó bejátszás is volt mellékelve ahol nyomon követhettem ahogy Heston Blumenthal elkészíti a vizes csokoládé krémet. Nagyszerű - gondoltam- és azonnal "átlapoztam" Praliné Paradicsom blogjára (itt), mert tudtam, hogy ő olyan sebességgel dolgozik, hogy a receptnek és a pontos leírásnak itt kell lennie. És mint a mesében... Úgy is volt.
És itt kezdődik az én történetem. Én is elkészítettem ezt a nagyon könnyű, nagyon finom csoki csodát 60%-os Amazonas étcsokoládéból. Bátran, mindjárt dupla adagot, (ahhoz képest, ahogy Praliné Paradicsom javasolta a mennyiséget) és négyféle ízesítést alkalmaztam. Volt baileys likőrös, limoncello-s, fahéj és gyömbér fűszerezésű. Én is megkóstoltam, de a férjem volt a fő kóstoló, aki szerint: a gyömbéresnél először a csoki ízét, majd a fűszer ízét, míg a fahéj ízesítésűnél folyamatosan  a fűszer ízét lehetett érezni. A likőrrel ízesítettnél: nagyon kellemes baileys-es csokit, lehetett kóstolni, míg a limoncello-nál kevésbé jött ki a karakteres, fűszeres íz. Összességében nagyon-nagyon finomra értékelte.

Eredeti recept (itt)

Hozzávalók:
  • 140 gr étcsokoládé (nálam 60%-os Amazonas)
  • 130 ml víz
  • A vízfürdőhöz jégkocka
  • 2 teás kan. baileys likőr
  • 2 teás kan. limoncello likőr
  • késhegynyi őrölt fahéj
  • késhegynyi őrölt gyömbér


Készítés:
  • Jégkockákkal alaposan lehűtött vizet készítettem egy fém tálba, majd egy másik fém tálat bele állítottam, úgy, hogy bele érjen a tál alja a jeges vízbe.
  • Egy másik edénybe a vizet felmelegítettem, az apró darabokra tört csokit beletettem, állandó keverés mellett felolvasztottam.
  • Az olvadt csokit bele öntöttem a tálba. (amely alatt a jeges víz van)
  • A habverővel folyamatosan kevertem, habosítottam. (kb. 5-7 perc)
  • Akkor jó, ha a csoki olyan, mint a nem teljesen felvert tejszín hab. (A videó bejátszáson (itt) jól látszik.)
  • Négy tálkába 2-2 ev. kan. krémet tettem és ízesítettem.








 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése