2013. augusztus 26., hétfő

Csokis-meggyes vanília fagyi





Szürke, felhős égbolt, kitartó esőzés... Vége a nyárnak, vége a fagyi készítésnek. Sajnálom, mert nagyon élveztem. Készítettem üdítő eperfagyit, finom, aromás málnafagyit, volt vanília és csokoládé, mint alapfagyi és mikor felbátorodtam, még mákfagyit is csináltam. De nem készítettem, kókuszfagyit, vagy kajszibarackból fagyit... Nem baj, mert jövőre is lesz nyár és lesz fagyi is!
Most a vaníliafagyit márványosítottam meggyes csoki krémmel. Nagyon finom lett.


A vaníliafagyi receptje (itt)

Hozzávalók a csokis meggyhez:

  • 25 dkg meggy  (kimagozva) Ez nálam most fagyasztott meggy volt, de természetesen friss meggyből még jobb.
  • 3 ev. kan porcukor
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 4 ev. kan. tej ( nálam szója tej)
  • kb. 1 dl csokis meggy krémlikőr ( Campona)

Készítés: A meggyet és a porcukrot egy kicsit felforraljuk. (Épp, csak egy pillanatra forrjon.) Ha kihűlt, ráöntjük a likőrt.
A tejet felmelegítjük, hozzá adjuk az apró darabokra tört csokit és felolvasztjuk, simára keverjük. Kihűtjük.
Majd összekeverjük a meggyet és a csokit és 4 ev. kan. meggylikőrt öntünk hozzá. (abból a likőrből amiben a meggy ázott) Hűtőben, letakarva kihűtjük.
Ha a fagyi kifagyott, műanyag dobozba töltjük és ráöntjük a csokis meggyet, egy villa vagy kanál segítségével bele-bele keverünk úgy, hogy márványos legyen. 
Lezárjuk a dobozt és mélyhűtőbe tesszük. Fogyasztás előtt kb. fél órával kivesszük a mélyhűtőből, így könnyen kanalazható lesz.












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése