2013. július 23., kedd

Citromos-Limoncellos fagyi



A mákfagyi sikerén felbuzdulva, egy másik különleges ízű fagyit készítettem. Azért is különleges, mert az alap krém főzött, tej alapú krém. Ez nagyon finom lágy fagyit eredményezett és a Limoncello pedig kicsit fűszeressé tette és kiemelte a citrom aromáját.
Az eredeti receptet Bonbon Mániánál olvastam. (itt) Én egy kicsit változtattam rajta, a család igényeire szabtam és így készítettem.

Hozzávalók:
  • 4 db tojás sárgája
  • 15 dkg porcukor
  • 2 vaníliás cukot
  • 25 dkg házi krémsajt
  • 4 dl szója tej
  • 2 db citrom leve
  • 0,5 dl Limoncello likör
A házi krémsajt receptje (itt)

Készítés: A szója tejet felmelegítem. A cukrot, vaníliás cukrot és tojásokat fehéredésig keverem. A langyos szója tejet részletekben hozzá keverem a kikevert tojásokhoz és alacsony hőmérsékleten, állandó keverés mellett besűrítem. (kb. 20 perc) Vigyázni kell, hogy ne forrjon fel, mert akkor a tojás kicsapódik. Amikor besűrűsödött, akkor hozzá adom a citrom levet és a Limoncellot. Jól elkeverem és hagyom kihülni. Ha kihült bele keverem a házi krémsajtot. Botmixer segítségével künnyű krémmé habosítom. Egy éjszanára hűtőben jól lehűtöm.(zárható műanyag dobozban) Másnap fagyi gépben az előírás szerint 25-30 perc alatt kifagyasztom. Zárható dobozban, mélyhűtőben tárolom.
Tálalás előtt fél órával kiveszem a mélyhűtőből, így könnyen kanalazható lesz.


 
 
 
 
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése