2013. május 10., péntek

Sztracsatella fagylalt






Egyszerű fagyi receptet kerestem, mert még mindig aggódom, hogy nem sikerül olyan jól az én fagyim, mint ahogy szeretném. Egyébként is úgy gondolom, hogy a könnyen, gyorsan, kevés anyagból elkészíthető édességek sokszor a legfinomabbak. Azt hiszem, hogy nem tévedtem nagyot, mert ez a fagyi, amit Szekimamánál (itt) találtam nagyon finom lett, olyan igazi, mint amilyent szerettem volna.
Kicsit változtattam a recepten, mert a tej és a tejszín helyett szója tejet használtam, alternatívát kínálva azoknak akik nem szeretik a tejet vagy a tejszínt, vagy egyéb okból (pl. tejcukor érzékenység) nem ehetik azt.

Hozzávalók:

  • 25 dkg házi krémsajt (eredeti recept itt) 
  •  3 dl szója tej 
  •  2 cs. vaníliás cukor ( Az eredeti recept vanília kivonatot javasolt, de nekem nem volt itthon, de így is nagyon finom lett.)
  • 3 ev. kan. porcukor
  • 5 dkg étcsoki
Készítés: Az eredeti recept alapján elkészítettem a házi krémsajtot.
A krémsajtot és a szója tejet habverővel összekevertem. Hozzáadtam a cukrot és a vaníliás cukrot és még egy kicsit kevertem a habverővel. Az étcsokoládét lereszeltem és hozzáadtam a krémhez. A fagyi gépbe öntöttem (a használati utasítást betartva). Fél óra múlva kész is volt a fagyi. 
Műanyag dobozba kanalaztam - mert később akartuk csak enni - és a mélyhűtőbe tettem.
Azt tapasztaltam, hogy fogyasztás előtt kb. fél órával érdemes kivenni a mélyhűtőből, akkor lesz könnyen kanalazható állagú.


Házi krémsajt készítés:
Egy nagy doboz tejfölt szoba hőmérsékletűre melegítettem a mikróban. (Nem szabad összekeverni!)
Konyharuhába borítottam. összekötöttem, felakasztottam egy fakanálra és belógattam egy tálba, úgy hogy az alja ne érjen bele. 
Két napig így tartottam a hűtőben, mialatt kicsöpögött belőle a savó és kb. 25 dkg nagyon finom krémsajtot kaptam, amit használhatunk más édesség elkészítésénél is ( Maszkarpone helyett ). Ehetjük sósan, borsosan, ízesíthetjük csilivel, vagy tehetünk bele petrezselyem zöldet.  Kiváló kenyérre, kiflire.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése