2013. május 20., hétfő

Fehér csoki karamell - málnás fagyi







Úgy felbátorodtam a fagyi készítésben, hogy gondoltam egyet és olyant készítettem ami látványra is megkapó, mintha profi lennék. (persze nem vagyok) Meglepően jól sikerült, a málna jól mutatott a karamell színű fehér csokiban és kellemes ízhatást adott. A gyümölcs savanykás íze tompított az édes csoki ízén. A karamellizált fehér csoki készítésről Praliné Paradicsomnál (itt) olvastam és már alkalmaztam bonbon készítésénél is. A házi krémsajt receptjét Szekimamánál (itt) találtam és más alkalommal már használtam sikerrel.


Hozzávalók:

  • 4 dl szója tej
  • 3 tojás sárgája
  • 4 ev. kan. porcukor
  • 10 dkg karamellizált fehér csoki
  • 20 dkg házi krémsajt
  • kb. 10 dkg málna (fagyasztott)
A csokit előző nap karamellizáltam és hűtőben tartottam.(recept itt)
A krémsajtot szintén egy-két nappal előbb elkészítettem. (recept itt)

Készítés: A tojások sárgáját a cukorral jól kikevertem. A szója tejet kicsit megmelegítettem. 
A cukorral kikevert tojásokat belekevertem és besűrítettem. Hozzáadtam a karamellizált fehér csokit és kicsit kevertem még, hogy krémszerűre sűrűsödjön. Ezután hagytam szoba hőmérsékletűre hűlni. 
A krémsajtot egy tálba tettem és kisebb adagonként hozzákevertem a már kihűlt krémet. Végül botmixer segítségével jól összekevertem. Egy műanyag dobozba öntöttem és egy órára hűtőbe tettem. 
A lehűlt krémet a fagyi gépbe öntöttem és előírás szerint a fagylaltot elkészítettem. ( 30 perc ) Ez idő alatt a kiolvasztott málnát botmixerrel kicsit összemixeltem. Csak annyira, hogy maradjanak benne kisebb darabok.
A fél óra fagyasztás után átkanalaztam a gépből egy műanyag dobozba a fagyit és hozzáöntöttem az összemixelt málnát. Egy villa segítségével annyira kevertem bele, hogy "márványos" legyen. Mélyhűtőbe tettem.
Fogyasztás előtt kb. fél órával kivettem a mélyhűtőből és így már könnyen kanalazható, adagolható volt.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése