2013. május 1., szerda

Eperfagyi












Itt a nyár és csokit, bonbont készíteni nehézkes és nem is praktikus. Nehézkes, mert a csokival dolgozni 20 fok feletti hőmérsékleten nem igazán ideális és a töltelék, amely általában tartalmaz tejszínt, fokozottan romlandó. Nem praktikus mert inkább hideg vagy legalább is hűsítő csemegére vágyunk a nagy melegben. Ezért úgy gondoltam nyáron legyen fagyi és elkészítettem életem első eperfagyiját.
Kerestem egy egyszerűen elkészíthető receptet, amit meg is találtam Mary konyhájánál (ittaz eredeti recept (itt).  Kicsit én változtattam a recepten, mert tej helyett szója tejet használtam. Így is nagyon finom lett.

Hozzávalók:

  • 2 dl tej ( nálam szója tej )
  • 2 dl tejföl
  • 12 dkg porcukor
  • 30 dkg eper ( nálam most fagyasztott )
  • csipet só
Készítés: Az epret botmixerrel összemixelem. Hozzáadom a többi összetevőt és ismét jól összemixelem.Az előírás szerint beöntöm a fagylaltgépbe és megfagyasztom. Ekkor már fogyasztható, de ha gombócokat akarunk formázni belőle akkor tegyük műanyag dobozba és néhány órára a mélyhűtőbe.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése