2013. május 4., szombat

Anyák napjára szeretettel







Már néhány héttel ezelőtt elhatároztam, hogy erre a szép napra bonbont fogok készíteni, de valami különlegeset, egészen mást mint az eddigiek. Hiszen ez nem csak egy ünnep nap, ez az ANYÁK napja.
Minden évben szép, nagy virágcsokrot köttetek az anyukámnak és gyermeki izgalommal sietek, viszem és mondani is akarok minden szépet meg köszönetet... Aztán csak párás szem és ölelés marad...
Persze, most is készülök virággal, igazival és egy csokorba kötött csokivirággal is. Így aztán azt remélem, hogy nemcsak könnyes szem, elszorult torok, hanem mosoly  is lesz a meglepő ötleten.
Három fajta bonbon készült.
Narancsolajjal ízesített étcsokoládé bonbon
Sárgabarackos barackpálinkás fehér csoki bonbon
Kávés rumos tej csoki bonbon


Étcsokoládé bonbon:  Hozzávalók:

  • 20 dkg 70%-os étcsokoládé (Saint Domingue Origine) (itt vásároltam)  2gr kakaóvaj pasztilla ( ugyan itt vásároltam)  25 csepp narancsolaj kivonat (itt vásároltam 

A csokoládét temperáltam. A csoki pasztillát a csoki olvasztó gépemben felolvasztom. (40-45 fok)
Kiveszem a kis edényt amiben a csoki olvad, hűvös helyre (pl. konyhapult) teszem, folytonos keverés mellett lehűtöm (34-35 fok). Ekkor beleteszem a mikróban felolvasztott kakaóvaj pasztillát, tovább keverem és mikor elérte a munkahőmérsékletet (31-32 fok) akkor kezdek dolgozni vele.
A narancsolajat a kiöntés előtt közvetlen tettem bele és jól elkevertem. A csokit szilikon formába öntöttem. A felesleget spaklival húztam le, 10 percre hűtőbe tettem. Az idő letelte után óvatosan mindegyik bonbon közepébe hurkapálcát szúrtam, kb. 1 órára ismét hűtőbe tettem. Ezután a csokikat óvatosan kifordítottam a formából.

Fehér csoki bonbon: Hozzávalók:

  • 20 dkg fehér csokoládé 2gr kakaóvaj pasztilla 
A krémhez a már más alkalommal is használt marcipán alapkrémet használtam (Katuci konyhájánál olvastam) (itt)
Hozzávalók: 
  • 10 dkg őrölt mandula 
  • 5 dkg cukor
  • 1/2 dl víz
  • 17,5 dkg fehér csoki       7 db aszalt sárgabarack   1 ev. kan. barack pálinka 
Készítés: A mandulát a cukrot és a vizet botmixerrel összekeverem.A csokit felolvasztom a csokiolvasztó gépben és hozzákeverem a többi összetevőhöz. A krémet ketté osztom, mert az egyik felét itt a másik felét pedig a tej csokis bonbonnál fogom felhasználni. Tehát a fele marcipán krémbe 7db aszalt sárgabarackot apró darabokra vágok és belekeverem, majd 1 ev. kan. barackpálinkát is teszek bele. Jól elkeverem és szobahőn hagyom állni.
A csokit temperálom. A csokit a csoki olvasztó gépemben felolvasztom.( 40-45 fok )
Kiveszem a kis edényt, amiben a csoki olvad, hűvös helyre (pl. konyhapult) teszem, folytonos keverés mellett  lehűtöm (33-34 fok). Ekkor beleteszem a mikróban felolvasztott kakaóvaj pasztillát, tovább keverem és mikor elérte a munkahőmérsékletet, (29-30 fok) akkor kezdek dolgozni vele.
A csokit szilikon formába öntöttem, kb 2 perc után megfordítottam a formát, kicsepegtettem egy tálra a csokit, felesleget spaklival húztam le. Fél órára hűtőbe tettem, utána megtöltöttem a krémmel, vigyázva, hogy maradjon hely a lezáráshoz ( kb. 2 mm ),  ismét hűtőbe tettem. A csokit  temperáltam, kivettem a hűtőből a formát és minden bonbonhüvelybe kanalaztam csokit, a felesleget spaklival húztam le. Kb 10 perc után kivettem a hűtőből a formát és óvatosan beleszúrtam a hurkapálcát mindegyik bonbon közepébe. Egy óra hűtő következett és kifordítottam a bonbonokat a formából.


Tej csoki bonbon: Hozzávalók:
A fehér csoki bonbonnál készített marcipán krém másik fele. 1 ev. kan. erős fekete kávé és 1 ev. kan. rum.

20 dkg tej csoki (Callebaut 33,6%) (itt vásároltam2gr kakaóvaj pasztilla
A csokit az előzőekben leírt módon temperálom. A formát hűtőbe teszem. Ezalatt az idő alatt a marcipánhoz hozzákeverem a kévét és a rumot, szobahőn hagyom állni. A fehér csoki bonbonnál leírtakkal azonos módon készítem el ezt a bonbont is.
Végül csokrot készítek belőle és ugyan úgy csomagolom szép díszcsomagolóba, mint a virágcsokrot.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése