2013. április 23., kedd

Diós - birsalma lekváros bonbon




Diós-birsalma lekváros bonbon




Ez ismét a telet idézi, hiszen elmondható, hogy mindkét gyümölcs ( dió és a birsalma ) a Karácsony ízvilágához tartozik. Azonban régen tervezgetem, hogy birsalmás bonbont is készítek. Egy héttel ezelőtt bukkantam rá az Aldi-ban erre a kézműves lekvárra. Gondoltam legyen ez az utolsó és el is felejthetjük a telet. Annyira izgatott, hogy milyen lesz, hát most elkészítettem. De ígérem, hogy mostantól csak a tavaszt és a nyarat idéző bonbonok készülnek majd.


Hozzávalók:
Burok: 30 dkg  65%-os Choceur étcsokoládé  3gr kakaóvaj pasztilla    24 db bonbon-hoz

Krém:

  • 50 ml tejszín 
  •   1 ev, kan. méz
  •   3 ev. kan. darált dió 
  •   1 dkg vaj ( szoba hőmérsékletű )
  •   10 dkg fehér csoki 
  •   30 ml tejszín 
  •     1 tkan. vodka  ( A hosszabb eltarthatóság miatt )
  •     4 ev. kan. birsalma lekvár
  •     1 dkg vaj  ( szoba hőmérsékletű )
Készítés: Először a krémet készítem el. A tejszínt a mézzel  összeforralom ( 1 perc ). Beleteszem a diót, néhány percig főzöm. Leveszem a tűzről és jól elkeverem, ha 35 fok- ra hűlt belekeverem a vajat is. Félreteszem. Egy másik edényben felforralom ( 1 perc ) a 30 ml tejszínt, beletördelem a fehér csokit és simára keverem. Hozzákeverem a birsalma lekvárt, a vodkát, majd ha 35 fok-ra hűlt a krém akkor a vajat is jól elkeverem benne. Végül a két krémet összekeverem, szobahőn hagyom állni míg a csokit temperálom a burokhoz.Az apró darabokra tört csokit a csoki olvasztó gépben 40-45 fok-ig melegítem. Kiemelem a csoki tégelyt a gépből, a hűvös konyha pultra teszem és állandó keverés mellett lehűtöm 34- 35 fok-ra. Ekkor teszem bele a mikróban felolvasztott kakaó vajat és ezzel is jól elkeverem és munkahőmérsékletre ( 31-32 fok) hűtöm. A tisztára törölt lemez minden mélyedésébe öntök a csokiból, néhányszor a pulthoz ütöm, ( így távozik a levegő  a csokiból és szép sima felületű lesz így a bonbon ) majd megfordítom a lemezt és a csokit egy sütőpapírral bélelt tálra csepegtetem, a felesleget spaklival húzom le. Két fakanalat teszek a tálra és ráfektetem a lemezt, így a csoki mindenhol egyenletesen terül el, ezáltal  egyforma vékony csoki burkot kapunk. A lemezt megfordítom, spaklival ismét  simára húzom, fél órára hűtőbe teszem. az idő letelte után kiskanál segítségével betöltöm a krémet, úgy, hogy maradjon hely a lefedéshez ( kb. 2 mm ). A csokit újra temperálom, ráöntöm a lemezre vigyázva, hogy minden bonbon hüvelybe jusson belőle, spaklival simára húzom, egy órára hűtőbe teszem. Az idő letelte után megfordítottam a lemezt és a bonbonok kipottyantak belőle.












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése