2013. március 2., szombat

Levendulás-vanília krémes bonbon


Levendulás-vanília krémes bonbon



Mikor azt hallottam, hogy levendulával ízesítenek csokoládét, vagy bonbon krémet, nagyon furcsának tartottam. Idegenkedtem tőle. Egy alkalommal azonban szerencsém volt  Rózsavölgyi Csokoládé levendulás
csokoládéját megkóstolni.(itt)  Akkor megértettem mások lelkesedését és én is csatlakoztam ehhez a táborhoz.
Elhatároztam,hogy én is készítek levendula ízesítésű bonbont. Így esett a választás egy levendulás vanília krémesre, melyet frissen pirított mandula darabokkal bolondítottam meg.



Hozzávalók: Krém

  • 50 ml soya tej vagy tejszín ( én most soya tejjel készítettem )
  •   1 db vanília rúd
  •   2 dkg vaj ( szoba hőmérsékletű )
  • 10 dkg fehér csoki
  •   6 csepp levendula olaj (itt vásároltam)
Csoki burok:

Étcsokoládé 70%  Moser Roth ( Aldi )   25 dkg       21 db bonbon-hoz.

Pirított, darabolt mandula

Először a krémet készítettem el. A soya tejet néhány perc alatt felmelegítettem, a vanília rudat ketté vágtam, beletettem a tejbe és hagytam 10 percig állni. Utána kivettem a vanília rudat, felmelegítettem a tejet és beletördeltem a fehér csokit. Alaposan, egyneműre kevertem, majd amikor a krém 35 fok-ra hűlt beletettem a szoba hőmérsékletű vajat és ezzel is jól elkevertem. Végül 6 csepp levendula olajat cseppentettem hozzá, elkevertem, hagytam szoba hőmérsékleten állni.

Csoki burok készítés:

A formát puha, száraz ruhával tisztára töröltem. A csokoládét a következő módon temperáltam. A csokit apró darabokra törtem. 3/4 részét a csoki olvasztó gépben 40-45 fok-ig melegítettem. Ekkor kiemeltem a csokiolvasztó tégelyt, hideg felületre tettem, hozzá adtam a maradék csokoládét és állandó keverés mellett felolvasztottam, ekkor 27fok-ra hűlt a csoki. Visszatettem a tégelyt a gépbe és munkahőmérsékletre melegítettem, vagyis 31-32 fok-ra. Ekkor a lemez minden mélyedésébe csokit öntöttem, néhányszor a konyhapulthoz ütöttem, hogy a levegő buborék távozzon a csokoládéból, majd kb. 2 perc állás után megfordítottam a lemezt és kicsepegtettem a csokit egy sütőpapírra. Két fakanalat keresztbe fektettem a tálon és ráfektettem a lemezt, hogy a még benne lévő felesleg kicsepegjen ill. a csoki egyenletesen tudjon szétoszlani mindenhol a csoki hüvelyekben. Ekkor megfordítottam a lemezt, a felesleget spaklival húztam le.Fél órára hűtőbe tettem. Az idő letelte után kiskanál segítségével megtöltöttem a krémmel a hüvelyeket, vigyázva, hogy maradjon hely a lezáráshoz (kb. 2 mm). Szobahőn hagytam, amíg a maradék csokit ismét temperáltam. Ráöntöttem a temperált csokoládét a lemezre úgy, hogy minden mélyedésbe jusson belőle, egy gyors mozdulattal spakli segítségével a felesleget lehúztam, 1 órára hűtőbe tettem. 
Ezalatt az idő alatt durvára darabolt mandulát egy serpenyőben megpirította. Az egy óra leteltével a lemezt megfordítottam, a bonbonok kipottyantak belőle. A tetejüket egy ecset segítségével temperált csokival bekentem és pirított mandulával díszítettem.   










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése