2013. március 19., kedd

Karamellás marcipán sós mogyorós bonbon




Karamellás marcipán sós mogyorós bonbon





Ez a bonbon, Enikő kérésére - Ő a lányom - készült, mert az iskolában - ahová jár - stúdió  fotózást is tanulnak és ezen belül, ételfotózást. Ehhez kerestek témát. Enci ötlete volt, bonbont kellene fotózni, óra után parti, pontosabban bonbon kóstoló parti. A hírekből tudom, hogy ez mindenkinek tetszett. Jó lesz fotózni, szép képeket csinálni és utána csokit kóstolni! Tehát  több elvárásnak is meg kellett felelni. Én pedig csak remélni tudom, hogy minden igényt kielégít majd.
Úgy gondoltam, fontos, hogy legyen szép, könnyen szállítható és hosszabb ideig biztonsággal eltartható. Ezt a formát választottam, mert szerintem ez a legszebb bonbon forma. A hosszabb eltarthatóságot pedig azzal tudom bíztosítani, hogy sem vajat sem tejszínt nem teszek bele.
Így esett a választás erre a bonbon töltelékre.
Az alap marcipánt Katuci konyhájánál (itt) olvastam és többször alkalmaztam is már ( pl: az Aszalt sárgabarackba töltött mákos marcipános bonbon ). A fehér csokiból készült karamell készítését Praliné paradicsomnál (itt)  olvastam. A sós mogyorót, már egy másik módszerrel készült karamell krémes bonbon-nál is alkalmaztam sikerrel. ( Sós mogyorós karamell krémes bonbon - itt a blogon. )
Akkor most jöjjön a recept!

Fehér csoki karamellizálás:   A bonbon készítését megelőző napon készítettem és hűtőben tároltam.

  • A sütőt előmelegítettem 100 fok-ra
  • A tepsit kibéleltem sütő papírral 
  • A csokit felolvasztottam a csoki olvasztó gépben 
  • Bele kanalaztam a tepsibe az olvasztott csokoládét
  • Betettem az előmelegített sütőbe
  • 10-15 percenként megkevertem
  • Világos karamellás szín elérésénél volt kész
  • A művelet 20 dkg csokinál 2 órát vett igénybe
  • Hagytam szobahőn kihűlni, majd hűtőben tároltam a másnapi felhasználásig.
Hozzávalók :  Töltelék
  • 10 dkg őrölt mandula 
  •  5  dkg cukor
  •  1/2 dl víz
  • 15 dkg karamellizált fehér csokoládé
2 ev. kan. durvára vágott pörkölt, sós mogyoró

Csoki burok: 24 db bonbonhoz 30 dkg Choceur 65%-os étcsokoládé  ( ALDI )

Készítés: 

Először a krémet készítem el. A mandulát a cukrot a és a vizet botmixer segítségével összemixelem. A karamellizált fehér csokit felolvasztom és hozzákeverem a többi hozzávalóhoz. Szobahőn hagyom állni.
Az étcsokoládét a burokhoz temperálom a következő módon.
A csokit apró darabokra töröm. A csoki olvasztó gépben felolvasztom a csoki 3/4 részét. ( 40-45 fok )
A megmaradt 1/4 részt hozzákeverem a felolvasztott csokihoz. A tégelyt hűvös helyre állítva (pl. konyhapult) állandó keverés mellett 27-28 fok-ra hűtöm. Visszateszem a tégelyt a csoki olvasztógépbe és munkahőmérsékletre melegítem (31-32 fok). A csokit a tisztára törölt bonbon lemezre öntöm úgy, hogy minden mélyedésbe jusson belőle. A légmentesítés miatt, (azért, hogy szép sima felületű csokit kapjunk végül) néhányszor a konyha pulthoz ütöm a lemezt, majd megfordítom és egy sütőpapírral bélelt tálra csepegtetem a csokit. A felesleget spaklival húzom le. Két fakanalat keresztbe fektetek a tálon és ráhelyezem a lemezt, hogy ha még van felesleg csoki akkor ki tudjon folyni, ill. egyenletesen terüljön szét a csoki hüvely falán, így mindenhol egyforma vastagságú lesz a csoki. Néhány perc után a csoki dermedni kezd, ekkor szórom bele a durvára darabolt sós mogyorót. 1/2 órára hűtőbe teszem. Az idő letelte után megtöltöm egy kiskanál segítségével a csoki hüvelyeket a krémmel, vigyázva, hogy maradjon hely a lezáráshoz. (2 mm ) A lemezt addig hagyom szobahőn állni, mig a csokit újra temperálom. Ha a temperálás megtörtént a csokit a lemezre öntöm, egy gyors mozdulattal a felesleget spaklival lehúzom, egy órára hűtőbe teszem. Az óra eltelte után megfordítom a lemezt és a bonbonok kipottyannak belőle.














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése