2013. március 29., péntek

Csokis - gesztenyés vörösborban sült meggyes bonbon






Csokis - gesztenyés vörösborban sült meggyes bonbon




Azt vettem észre, hogy a gesztenyét kevés alkalommal használják mostanában bonbon tölteléknek. Pedig nagyon finom, különösen csoki és meggy társaságában. Talán kissé ódivatúnak tűnik, de én szeretem az ilyen ízeket. Amikor megláttam a Bonbon Mániánál (itt) a vörösborban sült meggyet, - rögtön tudtam - na ez az amivel megbolondítom ezt a hétköznapinak gondolt triót.

A vörösborban sült meggy receptjének pontos leírása (itt) Én néhány nappal előbb elkészítettem, hűtőben tároltam és kb. 1 evőkanálnyi mennyiséget használtam fel belőle.


Hozzávalók:

Burok: 21 db bonbonhoz 30 dkg 65% - os Choceur étcsokoládé (ALDI)
             3 gr kakaóvaj pasztilla

Krém:

  • 5 dkg ét csoki
  • 50 ml tejszín
  • 1 ev. kan. méz
  • 1 dkg szoba hőmérsékletű vaj
  • 2 dkg reszelt gesztenye ( fagyasztott gesztenye püré tömb ALDI )
Készítés: A mézet a tejszínt gyöngyözésig melegítem, beleteszem az apró darabokra tört csokit és egyneműre keverem. Hozzáadom a lereszelt gesztenyét és elkeverem, majd ha a krém 35 fok-ra hűlt beleteszem a szoba hőmérsékletű vajat. Alaposan átkeverem és szobahőn hagyom állni, amíg a csokit temperálom a burokhoz.
Az apró darabokra tört csokit a csoki olvasztó gépben 40-45 fok-ig melegítem. Kiemelem a csoki tégelyt a gépből, a hűvös konyha pultra teszem és állandó keverés mellett lehűtöm 34- 35 fok-ra. Ekkor teszem bele a mikróban felolvasztott kakaó vajat és ezzel is jól elkeverem és munkahőmérsékletre ( 31-32 fok) hűtöm. A tisztára törölt lemez minden mélyedésébe öntök a csokiból, néhányszor a pulthoz ütöm, ( így távozik a levegő  a csokiból és szép sima felületű lesz így a bonbon ) majd megfordítom a lemezt és a csokit egy sütőpapírral bélelt tálra csepegtetem, a felesleget spaklival húzom le. Két fakanalat teszek a tálra és ráfektetem a lemezt, így a csoki mindenhol egyenletesen terül el, ezáltal  egyforma vékony csoki burkot kapunk. A lemezt megfordítom, spaklival ismét  simára húzom, fél órára hűtőbe teszem. az idő letelte után kiskanál segítségével töltöm úgy, hogy először a meggyet teszem bele  ( 2-3 szem ), majd a krémet kanalazom hozzá, vigyázva, hogy maradjon hely a lefedéshez ( kb. 2 mm ). A csokit újra temperálom, ráöntöm a lemezre vigyázva, hogy minden bonbon hüvelybe jusson belőle, spaklival simára húzom, egy órára hűtőbe teszem. Az idő letelte után megfordítottam a lemezt és a bonbonok kipottyantak belőle.






           

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése