2013. február 19., kedd

Kókuszkrémes bonbon

Kókuszkrémes bonbon



Sokat gondolkodtam azon, hogy milyen bonbonnal indítsam a blogomat. Az első ötletem az volt, hogy ha Karácsony előtt elkészül, akkor természetesen a szaloncukor lesz az első bejegyzés. Amikor ez nem így történt, akkor mindenképpen valami kreatív megoldásban gondolkodtam, hiszen a blog neve "Csokoládé Kreatívan". Ekkor kapóra jött a Praliné Paradicsom  által meghirdetett játék, amelyre természetesen jelentkeztem. Ezt a blogot ugyanis nagyon sokat olvastam. Ezúton is köszönöm a sok jó tanácsot, segítséget és inspirációt.
Most pedig játékra fel és induljon a blog!


Hozzávalók: 21 db bonbonhoz

Bonbon hüvely:
  • 25 dkg 70,4%-os étcsokoládé Callebaut  ( itt vásároltam )
  • 2,5 gr kakaóvaj pasztilla 
Krém:
  • 10 dkg fehér csoki
  • 100 ml tejszín / ebből 50 ml-t használok fel /
  • 2 dkg vaj / szoba hőmérsékletű 
  • 1 tk. vodka
  • 2 ev. kan. kókuszreszelék
Először a krémet készítettem el.
A tejszínt gyöngyözésig kis lángon melegítettem. Beletettem a kókuszreszeléket, melyet 10 percig hagytam ázni. Majd egy szűrőn átszűrtem, így éppen 50 ml kókusz ízű tejszínt kaptam.Kicsit megmelegítettem és beletördeltem a fehér csokit. Állandó keverés mellett hagytam teljesen felolvadni. Ha a krém már szép sima, egynemű akkor hőmérős keverőkanállal ellenőriztem  a hőfokot, mert a vajat akkor tettem bele amikor a krém 35 fok-os (ezt a Bravico-nál  olvastam) és alaposan átkevertem, majd 3 tk. kókuszreszeléket (amely előzőleg a tejszínben ázott) tettem a krémbe, kicsit kevertem és hűtőszekrénybe tettem. Ezután olvasztottam és temperáltam a csokoládét a csokiolvasztó gépben, a következő módon:
A csokoládé pasztillát felmelegítettem 40- 45 fok-ra. A melegítés közben többször átkevertem. Közben a kakaóvaj pasztillát a mikróban felolvasztottam. A kakaóvaj pasztillára azért van szükség, mert segítségével lesz a csoki fényes és roppanós. Amikor a csoki hőmérséklete elérte a 40-45 fok-ot, kiemeltem a tartályt, hűvös lapra tettem és állandó keverés mellett 34-35 fok-ra hűtöttem. Ekkor hozzáadtam a felolvasztott kakaóvajat. Folyamatos keverés mellett 31-32 fok-ra hűtöttem. A csokit a bonbon hüvelyekbe öntöttem, néhányszor az asztalhoz ütögettem (hogy a benne lévő levegő kijöjjön belőle és szép sima felülete legyen a bonbonnak), néhány perc után (kb. 2-3 perc) egy tálcára helyezett sütőpapírra csepegtettem a felesleget. A felszínét spaknival húztam simára. Hűtőbe tettem, kb. fél óra. Azért szeretem sütőpapírra csepegtetni, mert így kis idő után a dermedt csokoládét maradék nélkül eltudom távolítani és felhasználható lesz a bonbon talp készítésekor. Ha csak egy tálra csepegtettem akkor sok veszett kárba.
A hűtőszekrényből kivett formába töltöttem a krémet egy kiskanál segítségével úgy, hogy maradjon hely a lefedésnek (kb. 2 mm). Szobahőmérsékleten tartottam a lemezt, amíg a maradék csokit újra temperáltam.
A bonbonformára (lemezre) öntöttem a temperált csokoládét, elsimítottam és spaknival lehúztam. Hűtőszekrénybe tettem, kb. 1 órára.
Utána megfordítottam a lemezt és kipottyantak belőle a bonbonok.




Csokoládé szalámi




Ezzel az édességgel biztos sikert aratunk, ha vendégeinknek kávé vagy tea mellé kínáljuk.
Ez nem bonbon, de csokoládé kreatívan.


Hozzávalók: 5 dkg kandírozott gyömbér
                    5 dkg aszalt sárgabarack
                    3 dkg kandírozott ananász
                    6 dkg aszalt szilva
                    3 dkg aszalt meggy
                    4 dkg kandírozott narancshéj
                    4 dkg aszalt vörös áfonya
                  
                   15 dkg babapiskóta
                   10 dkg tej csokoládé    Callebaut 33,6%-os  (itt vásároltam)
                   10 dkg étcsokoládé Choceur       65% -os     ( Aldi )
                    10 dkg szoba hőmérsékletű vaj
                      1 dl rum
                    20 csepp narancs olaj  (itt vásároltam)

       Díszítéshez: 10 dkg fehér csokoládé
                           1 gr kakaóvaj pasztilla (itt vásároltam)
       
  Készítés: A babapiskótát finomra morzsolom. Olyan minőségűre, mint a zsemlemorzsa. A gyümölcsöket
  összevágom, egy üveg vagy porcelán tálba teszem és hozzáadok 1 dl rumot és 20 csepp narancs olajat.
  Jól összekeverem.
  A csokoládékat összetöröm apró darabokra. A csokoládé olvasztó gépben felolvasztom. ( 40-45 fok-ig
  melegítem) Állandó keverés mellett 35 fok-ra hűtöm és ekkor adom hozzá a vajat, és jól elkeverem. 
  Összekeverem a babapiskótát, a gyümölcsöt, hozzáadom a rumot amiben a gyümölcs ázott és ráöntöm
  a felolvasztott csokoládét. Alaposan összekeverem, műanyag fóliára öntöm, szalámi formára alakítom.
  Becsomagolom  műanyag fóliába és alufóliába is. Hűtőbe teszem néhány órára, amíg jól megszilárdul.
  Néhány óra elteltével, vagy másnap, temperálom a fehér csokoládét. A csokit összetöröm, 40-45 fok-ig melegítem állandó keverés mellett,majd visszahűtöm 33-34 fok-ra ( kiemelve a csokitartályt, állandó keve-
rés mellett.) Ennél a hőfoknál teszem bele a mikróban felolvasztott kakaóvaj pasztillát és jól elkeverem,
  lehűtöm 29-30 fok-ra. A csokoládé szalámit egy sütőpapírra helyezem és egy ecset segítségével átkenem
  a fehér csokival, ügyelve arra, hogy hasonlítson az igazi szalámira.1-2 órára hűtőbe teszem, majd műanyag
  és alufóliába csomagolva hűtőben tárolom. (A maradék fehér csokiból táblás csokit készítettem, mogyoró
  és mogyorógrillázs feltéttel. Az is nagyon finom lett.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése