2013. március 14., csütörtök

Csokoládé Karnevál Pécs



Csokoládé Karnevál Pécs 2013


A Zsolnay Kulturális Negyedben került megrendezésre az I. Csokoládé Karnevál. Örömmel indultunk útnak, egy kellemesnek ígérkező nap reményében.
Miközben a ruhatárban leadtuk a kabátunkat, befutott a lányunk, néhány perccel később megérkezett Pestről a fiúnk a barátnőjével. Egyszóval teljes volt az öröm. Együtt a család... Kezdődhet a karnevál!
Amikor beléptünk, középen szépen berendezett részen a Csokoládé Múzeum kínálta a csokizás élményét egészen rendhagyó módon. Ugyanis a legkisebbek, a gyerekek készíthettek bonbonokat egy speciális csokiadagoló eszközzel és élvezhették a csokiöntés varázslatos élményét. Az eszköz egyébként megvásárolható volt. Itt kóstolhattunk is. Marcipán golyókat lehetett mártani a  csokifondue fényesen olvadó zuhatagába és élvezni a jó minőségű csokoládé ízét.


Néhány lépéssel odébb a Királyi Marcipán kínálta színes marcipán édességeit.

Mellette a Lady Lavender  gyönyörű különleges ízesítésű bonbonjai sorakoztak egy üvegpult mögött. Engem a régmúlt idők édességboltjára emlékeztetett itt minden. A szép bonbon formák, melyek nem voltak színezve, mindegyik a csokoládé színében pompázott, a barátságos, közvetlen kiszolgálás és az ünnepélyes színű és külsejű bonbon dobozok, melyek egyfajta eleganciát sugalltak. Nagyon jóízűt beszélgettem a tulajdonossal és természetesen bonbonokat is vásároltam.



Velük szemben a Choco Card árusított nagyon szép, táblás csokoládékat, melyekhez a vásárlók, maguk választhattak ötletesen megrajzolt üdvözlőlapot. Itt is vásároltam. A belga alapanyagból készült táblás csoki liofilezett málna és eper feltéttel, rendkívül harmonikus ízvilágú volt.   .


Nagyon örültem, hogy a Keser Édes csokoládézó is itt volt, mert már régóta szerettem volna megkóstolni a bonbonjaikat. Választottam is néhányat. Tetszettek a vidám, játékos hangulatú táblás csokoládék és az, hogy a bonbonok egy részét színes bonbon csomagoló papírban kínálják. Számomra ettől kedves és játékos itt a hangulat, olyan mint a logójuk " KESER ÉDES". Kóstoltam: sós karamellás, levendulás, rózsás bonbont,  belga sörös és irsai Olivér trüffelt. Azt kell, hogy mondjam mindegyik nagyon ízletes volt. A krém állaga, fűszerezése, harmonikus, a csoki burok vékony és roppanós.. Egyszóval tökéletes. Ha mégis ki kellene emelnem egyet, akkor a belga sörös trüffel volt az, amelyik a legjobban ízlett.Feltétlen ajánlom mindenkinek, ha teheti akkor kóstolja meg a Keser Édes bonbonjait, mert egészen kiválóak.


A következő a Bonbonier csokoládézó manufaktúra volt, ahol sokféle színű és formájú bonbont láttam. Nagyon egyedinek és kreatívnak találtam azt, hogy ők a bonbon dobozokat is csokoládéból készítik. Itt is vásároltam néhány bonbont.

A Rákóczi Fejedelmi Pálinka Udvarház is kínálta nemes italait és alkohollal töltött bonbonjait, de mielőtt itt vidámra kóstoltam volna magam, tovább mentem a következő kiállítóhoz.


Nem is bántam meg, mert Szántó Tibor csokoládéiból kóstolhattam meg  két fajtát is. Kivételesen finom gyümölcsöst és egy kicsit füstös aromájút. Azt hiszem számomra ez volt a non plusz ultra. Kicsit beszélgettem a nagyon szimpatikus és kedves Szántó Tiborral és vásároltam a táblás csokoládéiból. Az egyik, a napon szárított erős paprikás, mandulás eredet megjelöléses étcsokoládé ( Maya Heritage 65% ) a másik, Grand cru Venezuela Crudo 70%, a harmadik, eredet megjelöléses étcsokoládé; Los Rios grand cru, Ecuador Nib Fleur de sel 72%.volt.Nagyon ízlett mindegyik. A legkiválóbb csokoládé volt, amit idáig kóstoltam.



Az utolsó állomás a Mannárium volt ahol sosem kóstolt, nagyon finom csokoládés teát ittam. Számomra meglepetés volt, mert én nem szeretem az ízesített teákat, de ez kivételesen ízletes volt. Vásároltam is egy csomag Irish Cream csokoládés fekete teát. Gondolom a vendégeinket meg tudom lepni majd vele.
Nagyon szép és számomra tapasztalatokkal teli nap volt, köszönet ezért a szervezőknek. Remélem 2014-ben ismét lesz Csokoládé Karnevál még több résztvevővel. Én ha tehetem, akkor is ott leszek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése