2013. február 20., szerda

Tojáslikőrös-narancs izesítésű bonbon



Tojáslikőrös-narancs ízesítésű bonbon



Nagyon szeretem ezt a bonbon formát. Számomra ez olyan mint egy kicsi szobor. Amikor megláttam a Food-pack kft-nél, arra gondoltam ebben tojáslikőrös bonbont fogok készíteni.Szimpatikus volt a Bonbon Mániánál olvasott recept, de nekem nem volt narancsos tojáslikőröm. Ezért változtattam egy kicsit a recepten. Igyekeztem ismét kreatív lenni és én így készítettem...

Hozzávalók: 20 db bonbonhoz

Burok: 25 dkg Choseur 65%-os étcsokoládé 2,5 gr kakaóvaj pasztilla

Krém:

  • 15 dkg fehér csokoládé
  • 0,3 ml tejszín
  • 0,7 dl tojáslikőr
  • 2 dkg vaj ( szoba hőmérsékletű )
  • 15 csepp narancsolaj kivonat ( Culináris)
Krém készítése:
A tejszínt gyöngyözésig melegítem. Belecseppentek 15 csepp narancsolajat. Beleteszem az összedarabolt fehér csokit. Alaposan összekeverem. Most a tojáslikőrt öntöm hozzá, összekeverem és ha a krém 35-fokra hűlt, hozzákeverem a szoba hőmérsékletű vajat. Fél órára hűtőbe teszem, utána jól összekeverem és szoba hőmérsékleten tartom. A csokoládé burokhoz temperálom a csokit. A következő módon. A csokit 40 fokra melegítem a csokoládé olvasztó gépben, majd kiveszem a tartályt és hideg lapra ( pl. konyhapult ) helyezem és állandó keverés mellett 34-35 fok-ra hűtöm. Ekkor beleteszem a már mikróban felolvasztott kakaóvaj pasztillát alaposan elkeverem. Ha a csoki elérte a 31-32 fok hőmérséklete akkor beleöntöm a bonbon formába. Az asztalhoz ütögetem a bonbon formát,( így a keletkezett légbuborékok eltávoznak ) és a csokit egy tálra helyezett sütőpapírra csepegtetem. A sütőpapírt azért szeretem használni, mert a dermedt csokit később maradéktalanul fel tudom használni, ha egy tálra öntöm akkor sok megy veszendőbe.) A bonbon formát kb. fél órára hűtőbe teszem, majd egy kiskanál segítségével megtöltöm krémmel, vigyázok, hogy maradjon hely ( kb. 2 mm ) a lezárásnak. A csokoládét ismét temperálom, lezárom a formát, a  felesleget spaklival lehúzom és egy órára hűtőbe teszem. Az egy óra elteltével kiveszem a hűtőből, megfordítom a formát és kipottyannak belőle a bonbonok.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése