2013. április 30., kedd

Mákos marcipán aszalt sárgabarakba töltve


Mákos marcipán aszalt sárgabarackba töltve


A lányom kérésére készítettem ezt a mákos marcipános bonbont. Az alap marcipánt( Katuci konyhájánál) olvastam és a szaloncukrok készítésénél is használtam. Természetesen itt is szerettem volna kreatív lenni és változtattam az alap marcipán krémen. Ezt a bonbont nagyon egyszerű elkészíteni. A mák és az aszalt sárgabarack nagyon jó kombináció,igazi meglepetés.

Hozzávalók: 20-22 db

Krém:

  • 5 dkg darált mandula
  • 5 dkg darált mák
  • 5 dkg cukor
  • 0,4 dl víz
  • 15 dkg fehér csoki


20-22 db aszalt sárgabarack

Csoki burok.

  • 15 dkg étcsokoládé 65%-os
  • 5 dkg tej csokoládé
  • 2 gr kakaóvaj pasztilla (itt vásároltam)

Készítés:

A krém hozzávalóit a csokoládé kivételével botmixerrel összemixelem. A fehér csokit felolvasztom és hozzákeverem a már összemixelt összetevőkhöz. Alaposan átkeverem és minden barackba a mag helyére töltöm ezt a krémet.
A csokoládét apró darabokra töröm ( mindkét fajtát) és a csokoládé olvasztó gépben felolvasztom úgy, hogy 40-45 fok-nál ne legyen melegebb. Ekkor kiveszem a tartályt és hideg lapra teszem, állandó keverés mellett lehűtöm 33 fok-ra. Ekkor beleteszem a már előzőleg a mikróban felolvasztott kakaóvaj pasztillát, alaposan elkeverem és 31 fok-ra hűtöm. Ekkor kezdem egyenként mártani a csokiba a már megtöltött barackot. A csokoládét ezen a hőmérsékleten kell tartani, mert különben nem lesz szép a csoki burok.
A megmártott bonbont sütőpapírra teszem és csokoládé rudacskával díszítem. Természetesen a díszítésre többféle megoldás létezik. Itt is lehetünk kreatívak.  






2 megjegyzés: